Cara membuat multiboot usb pendrive menggunakan YUMI

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 

yumi multiboot[10]

YUMI memudahkan anda membuat multiboot usb pendrive dengan senang. Maksudnya, kalau anda guna pendrive kapasiti besar seperti 8gig dan 16gig, anda boleh masukkan Windows, Ubuntu, Backtrack, Beini, Linux Mint dan apa sahaja live CD atau iso ke dalam pendrive dan boleh membuat banyak pilihan ketika hendak boot.
Jadi tak perlu nak khususkan kepada satu jenis distro atau live CD dalam setiap pendrive saja. Kini, anda mampu jadikan pendrive sebagai “ultimate tools” yang mengandungi semua benda2 penting untuk install Windows, Linux, Antivirus dan juga tool baiki dan recover partition.


yumi multiboot

Proses menyediakan ISO dalam YUMI agak pantas berbanding sesetengah program lain seumpamanya yang menguji kesabaran di bulan puasa akibat lama sangat nak siapkan ISO saiz 2 gig.

yumi multiboot[8]

Selepas menambah sesuatu ISO, anda boleh menambah lebih banyak ISO atau Distro ke dalam pendrive.

yumi multiboot usb

Antaramuka pilihan boot apabila menggunakan YUMI pada pendrive anda. Sangat cool bukan dengan fungsi ini?

Download YUMI.
Selamat mencuba :)

Sumber

 Jika ada kesalah dalam penulisan kata yang kurang berkenan di hati anda saya mintak maaf.. karena saya masih penuh dengan kekurangan.. apabila ada kekurangan tolong sampaikan melalui komentar anda.. Tertanda :
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 komentar:

Posting Komentar

Segera Laporkan apabila kamu menemukan Broken link (link rusak) atau ingin request dan bertanya, dengan meninggalkan pesan di bawah ini